گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دستاورد های علمی کشور
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




..... رهبر انقلاب اسلامي، غلبه بر چالش ها را يکي از نقاط قوت بسيار مهم انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، قدرتهاي جهاني همواره تلاش داشتند تا با مانع تراشي هاي فراوان همچون تحميل جنگ هشت سال ، انجام اقدامات تروريستي، و تحريم ها، حرکت ملت ايران را متوقف کنند و انقلاب اسلامي را به زانو در آورند و ملت را پشيمان کنند اما، با وجود همه اين چالش ها، نظام اسلامي راه خود را با قوت ادامه داده و بر آنها غلبه کرده است. حضرت آيت الله خامنه اي گسترش کيفي و کمي خدمات درجه اول به مردم، در سراسر کشور را از ديگر نقاط قوت نظام اسلامي دانستند و با اشاره به پيشرفتهاي علمي خاطر نشان کردند: پيشرفتهاي علمي و فناوري، يکي ديگر از نقاط قوت بسيار مهم است زيرا علم زمينه ساز اقتدار و پايه پيشرفت همه جانبه کشور است.
ايشان، پيشرفتهاي علمي 33 ساله کشور را حيرت آور توصيف کردند و افزودند: اين پيشرفتهاي علمي در عرصه هاي مختلف بوده اما برخي از آنها همچون فناوري هسته اي بيشتر معروف شده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفت هاي علمي شگفت آور در بخش هاي هوا- فضا، پزشکي، راديو داروها، زيست فناوري، نانو فناوري، سلول هاي بنيادي و شبيه سازي،  داروهاي ضد سرطان، ساخت ابر رايانه ها، و انرژي هاي نو، تاکيد کردند: معتبرترين مراکز علمي دنيا، اين پيشرفتها را تاييد کرده اند و بر اساس گزارش سال 2011 ميلادي يکي از اين مراکز معتبر علمي، رشد علمي ايران سريعترين رشد علمي در دنيا بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بر اساس همين گزارش، رتبه علمي ايران در منطقه، رتبه اول و در دنيا، هفدهم است.
ايشان خاطر نشان کردند: بر اساس سند چشم انداز ما بايد در سال 1404، به رتبه اول علمي منطقه دست پيدا مي کرديم اما اکنون، سالها زودتر از پ يش بينيها به اين رتبه رسيده ايم.
رهبر انقلاب اسلامي، پيشرفت هاي کشور در ايجاد زير ساخت هاي فني و مهندسي صنعتي، راهها و ارتباطات، مخابرات و صنعت را از ديگر نقاط قوت نظام اسلامي برشمردند و
خاطر نشان کردند: با وجود اين پيشرفتهاي عظيم، اما گزارش هاي خوب و روشني از اين پيشرفتها به مردم داده نمي شود که جاي تأسف دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتقال ارزشهاي انقلاب اسلامي به نسل هاي دوم و سوم را از ديگر نقاط قوت نظام اسلامي دانستند و افزودند: گواه آشکار اين موضوع، دانشمندان شهيد مصطفي احمدي روشن و رضايي نژاد هستند، که با اينکه دوران انقلاب و امام و دو ران جنگ را درک نکرده بودند اما با درک وظايف انقلابي و اسلامي به درجات عالي علمي نيز رسيدند و با وجود مورد تهديد بودن، به راه خود ادامه دادند.
ايشان با تأکيد بر اينکه شهيدان احمدي روشن و رضايي نژاد نسل سوم انقلاب بودند،
خاطر نشان کردند:‌ حرکت عظيم جوانان، بعد از شهادت شهيد احمدي روشن، در اعلام آمادگي براي ادامه مسير علمي اين شهيد، حرکتي بسيار مهم و نمونه ديگري از انتقال ارزشها به نسل سوم است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته در کنار اين رويش ها، توبه کار و پشيمان از انقلاب هم داشتيم اما رويش ها بيشتر از ريزش ها بوده است.
ارتقاي جهش وار ملت اي ران در اثرگذاري در مسايل منطقه و حتي جهان، بنيه قوي و ساخت مستحکم کشور و نظام در مواجهه با دشمني ها، و ارتقاي کمي و کيفي دانشگاهها و
حوزه هاي علميه، از ديگر نقاط قوتي بودند که رهبر انقلاب اسلامي به آنها اشاره کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از بيان اين نقاط قوت، تأکيد کردند: همه اين پيشرفت هاي علمي، اجتماعي و فني در شرايط تحريم همه جانبه محقق شده که اين، موضوع مهمي است و اميدها را افزايش مي دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : عطیه رجائی