آلزایمر
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




کاهش ناگهانی وزن می تواند از علائم مراحل اولیه آلزایمر باشد

  پژوهشگران می گویند نتایج یک بررسی جدید نشان داده است افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر هستند خیلی بیشتر از افراد سالم ، دچار کاهش ناگهانی وزن می شوند. پیش از این ثابت شده بود که ممکن است مکانیسم تنظیم وزن افراد دچار آلزایمر ، مختل شود که در این صورت با کاهش وزن ناگهانی مواجه می شوند. البته این مسئله بر اساس پیشرفت بیماری و فرم آن متفاوت بوده است. این مطالعه روی 506 فرد داوطلب انجام شد. این شرکت کنندگان تحت آزمایشات تصویر برداری مغزی با تکنیک های پیشرفته و ارزیابی های مایع مغزی - نخاعی ، برای شناسایی نشانگر های زیستی سال ها پیش از بروز اولین علائم آلزایمر در مایع مغزی - نخاعی وجود دارند.

نتایج آزمایشات مشخص کرد گروهی از شرکت کنندگان که این نشانگرها را داشتند و هیچ مشکلی در تفکر و حافظه شان نداشتند و نیز مبتلایان به ناتوانی های متوسط ذهنی ، بیشتر دچار کاهش شاخص توده ی بدنی یا همان کاهش وزن می شدند.

متخصصان در این زمینه تأکید کردند: این یافته مشخص کرد که تغییرات مغزی ناشی از آلزایمر با تغییرات سیستماتیک سوخت و سازی در مراحل بسیار ابتدایی این بیماری ، مرتبط هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 23:52 ::  نويسنده : عطیه رجائی