عجایب هفتگانه طبیعت
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




تصاويري از عجائب هفت‌گانه

 

چژودو در کره‌جنوبی

در جنوب شبه‌جزیره‌ کره، ‌جزیره‌ای آتشفشانی به نام چژودو وجود دارد. در دهانه کوه آتشفشان خاموش شده این جزیره، دریاچه‌ای زیبا شکل گرفته که مرکز پارک ملی جزیره چژودو است. جزیره چژودو به تازگی به فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره‌ زمین پیوسته است. این فهرست به ابتکار یک نهاد خصوصی به نام "عجایب هفتگانه تازه" منتشر شده است.‎

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ از سال ۱۹۹۴ در شمار آثار طبیعی حفاظت‌شده کره ‌زمین توسط سازمان یونسکو قرار دارد. خلیج هالونگ نیز یکی از عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین نام گرفته است. البته یونسکو از این فهرست حمایت نمی‌کند و آن را نظر تنها گروهی از دوستداران طبیعت می‌داند که به اینترنت دسترسی داشتند و در رأی‌گیری نهاد "عجایب هفتگانه تازه" شرکت کردند.

ایگوآزو در آمریکای جنوبی

آبشار ایگوآزو در مرز دو کشور برزیل و آرژانتین و میان دو پارک ملی این کشورها قرار دارد. این روخانه پس از مسافتی به طول ۳ کیلومتر در آبشار ایگوآزو فرو می‌ریزد. آبشار که در شمار آثار طبیعی حفاظت شده برزیل و آرژانتین قرار دارد، هم در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین ثبت شده است.

جزیره کومودو در اندونزی

بخشی از شهرت جزیره کومودو در اندونزی، به دلیل مارمولک‌های عظیم‌الجثه‌ای است که به اژدهای کومودو مشهور هستند. طول این سخت‌پوستان به سه متر می‌رسد و وزن آن‌ها حدود ۷۰ کیلوگرم است. جزیره کومودو با داشتن گونه‌های فراوان گیاهی و جانوری از زیباترین جزایر جهان به شمار می‌رود.

روخانه زیرزمینی پورتو پرنس

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنس با طول ۷ کیلومتر در فیلیپن یکی دیگر ازعجایب هفتگانه طبیعت کره زمین نام گرفته است. درون این رودخانه زیرزمینی موجوداتی زندگی می‌کنند که در هیچ‌جای دیگر دنیا یافت نمی‌شوند. برای بازدید از این رودخانه باید از دهانه یک غار عبور کرد.

کوه تخت در جنوب آفریقا

بر فراز شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی، مشهورترین کوه‌ جهان با قله‌ای تخت سر به فلک کشیده است. این کوه نیز در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین ثبت شده است. تماشای شهر، از بالای این کوه یکی از جاذبه‌های کیپ‌تاون به شمار می‌رود.

آمازون در جنوب آمریکا

پرآب‌ترین رودخانه کره‌ زمین در آمریکای جنوبی روان است. حجم آبی که رودخانه آمازون به دریا می‌ریزد برابر با مجموع آبی است که ۷ رودخانه کوچکتر از آمازون روی هم، به دریا می‌ریزند. رود آمازون هم با بیش از ۱۰۰ میلیون رأی در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین ثبت شده است.

«رجا نیوز»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : عطیه رجائی